Loading page ...

HjemForumNedlastningerTips & TriksTemaerKonkurranseHjelp
Google
Web Win-XP.no
Toggle Content
Toggle Content
   Toggle Content Medlemmer

Velkommen Anonym

Brukernavn
Passord


Medlemskap:
Ny i dag: 0
Ny i går: 0
Totalt: 24966

Personer pålogget:
Medlemmer: 0
Besøkende: 18
Søkeroboter: 0
Stab: 0
Administratorer pålogget:

Ingen administratorer er pålogget!

   Toggle Content Siste Fra Forumet
Treff for gamle kjente?
av BjerkneZ Okt 07, 2017

God Jul... igjen :)
av BjerkneZ Okt 07, 2017

God Jul til Win-xp.no!
av kentaarl Nov 12, 2016

Installeringsfeil.
av errenn48 Okt 18, 2014

Bare for morroskyld :)
av Skoony Sep 12, 2014

Flytting av windows 7 fra IDE til SSD--
av JonV Jan 13, 2014











   Toggle Content Siste Kommentarer
  Win-XP.no starter en helt ny side
Av mirak
Mandag 28 Oktober @ 21:41

  Guide - Hvordan bruke USB 3G Mobilt bredbånd på PS3 eller XBOX360
Av czartery
Mandag 28 Oktober @ 10:38

  Spotify for film planlegges
Av czartery
Mandag 28 Oktober @ 10:38

  Guide - Hvordan sette opp kablet nettverk mellom Vista og XP
Av czartery
Mandag 28 Oktober @ 10:38

  Fengsel og erstatning for gutta bak The Pirate bay.
Av echeapsnpabacks
Lørdag 06 Juli @ 14:44


   Toggle Content Siste Fra Bruktmarked

 



Svar på Emne

 Spørsmål ang. antispywareprogrammer og brannmur
Skoony
Medlem
Medlem


Ble medlem: Nov 03, 2003
Bosted: Trondheim


Svar med Sitat
Jeg har lenge hatt Ad-Aware og Spybot, men i det siste har jeg også installert Microsoft AntiSpyware og Spyware Doctor.

Spørsmål 1:
Hvordan er det mulig å bli så freidige som Spyware Doctor-skaperne? "Hehe lolz vi finner virus, men du må betale for å fjerne det"?

Spørsmål 2:
Hver av spywarefjerneprogrammene jeg har, finner nye ting som den andre ikke finner. Hvorfor er det sånn? Blir jeg nødt til å installere hver anti-ting som kommer ut for å være spyware-fri?

Spørsmål 3:
Jeg har også ZoneAlarm, og på bare noen uker har den gitt følgende info:

Sitere::
Blocked Intrusions
6103 Intrusions have been blocked since install
928 of those have been high-rated

Inbound Protection
The firewall has blocked 6104 access attempts

Er ikke disse tallene alarmerende høye? Er det noen som konstant prøver å hacke meg?

Takk for at du tok deg tid.

_________________
Opera er den beste browseren!
 PROFILE | MSN |
 Re: Spørsmål ang. antispywareprogrammer og bran
DonSon
Medlem
Medlem


Ble medlem: Mai 23, 2005


Svar med Sitat
Skoony skrev:
Spørsmål 2:
Hver av spywarefjerneprogrammene jeg har, finner nye ting som den andre ikke finner. Hvorfor er det sånn?


Det er sånn fordi alle antispywareprogrammer har ulike definisjoner, altså definitions hvis du skjønner hva jeg mener.
 PROFILE |
 Re: Spørsmål ang. antispywareprogrammer og bran
Doris
Medlem
Medlem


Ble medlem: Aug 05, 2004
Bosted: Skarnes


Svar med Sitat
Har stilt akuratt de samme spørsmålene, til meg selv.

Angående spyware, så er det bare et salgstriks rettet mot folk som ikke er klar over at det finnes gratisversjoner, mener jeg. Jeg gidder ikke å kjøpe ihvertfall, da det er så mye bra gratis å laste ned.

Zone alarm: Merkelig det der... det er veldig høye tall. Skulle tro at vis ikke brannmuren var der, ville pc'n bli skikkelig infisert. Det går jo forsåvit bra uten også, hvertfall en stund. Rart at så mange vil hacke private pc'r egentlig?

_________________
Fra moderator:
!!!: Signatur fjernet grunnet brudd på reglene
 PROFILE | MSN |
 
heidra.net
Medlem
Medlem


Ble medlem: Des 11, 2004
Bosted: Drammen


Svar med Sitat
#1: Har lite kjennskap til Spyware Doctor, så der kan jeg ikke hjelpe deg.. Sats heller på noe annet!

#2: Hver eneste program har sine "spesial-felt" og ikke alle blir oppdatert på samme tid. Samme med antivirus dette. Men, sats på Ad-Aware, Spy Bot, MS AntiSpyware og Spyware Blaster.. Dette kjører jeg og har ikke hatt problemer ennå (som jeg vet om)

#3: Disse tallene stemmer nok, og det er ikke slik at for hvert forsøk så sitter det en person og hacker deg. Flesteparten av disse treffene kommer fra programmer som kjøres - og får de treff (dvs: de kommer seg inn) så sender de informasjon til lageren av programmene om informasjonen (IP-adresse osv). Deretter går programmereren inn (selv eller med program) og gjør det han enn vil gjøre. Disse programmene som kjøres, vet ikke din IP-adresse, men de kjører i løkke og prøver alle adressene de finner.
Flesteparten av disse programmene kjøres fra folks private PC'er uten at de selv vet dette. De har blitt infisert av spyware/virus og fått programmer lastet ned. Og det er disse programmene som pinger og tester deg hele tiden. Sykt er dette, men desverre så er det slik..

Jeg er over den tiden da jeg syntes det var morro å se loggen til Norton på antall treff jeg hadde og som var blokkert. Nå er lista alt for lang til at jeg synes det er morro.. Tenk hvor god linje jeg ville hatt - hadde det ikke vært for alle som skulle inn på PC'ene mine!! =)

Edit -> fixed some typos


Sist endret av heidra.net den 2005 Søndag 12 Jun - 02:32, endret 1 gang totalt
 PROFILE | EMAIL | WWW | MSN |
 Re: Spørsmål ang. antispywareprogrammer og bran
DonSon
Medlem
Medlem


Ble medlem: Mai 23, 2005


Svar med Sitat
Kunne ikke sagt det bedre selv.
 PROFILE |
 
Skoony
Medlem
Medlem


Ble medlem: Nov 03, 2003
Bosted: Trondheim


Svar med Sitat
heidra.net skrev:
#1: Har lite kjennskap til Spyware Doctor, så der kan jeg ikke hjelpe deg.. Sats heller på noe annet!

#2: Hver eneste program har sine "spesial-felt" og ikke alle blir oppdatert på samme tid. Samme med antivirus dette. Men, sats på Ad-Aware, Spy Bot, MS AntiSpyware og Spyware Blaster.. Dette kjører jeg og har ikke hatt problemer ennå (som jeg vet om)

#3: Disse tallene stemmer nok, og det er ikke slik at for hvert forsøk så sitter det en person og hacker deg. Flesteparten av disse treffene kommer fra programmer som kjøres - og får de treff (dvs: de kommer seg inn) så sender de informasjon til lageren av programmene om informasjonen (IP-adresse osv). Deretter går programmereren inn (selv eller med program) og gjør det han enn vil gjøre. Disse programmene som kjøres, vet ikke din IP-adresse, men de kjører i løkke og prøver alle adressene de finner.
Flesteparten av disse programmene kjøres fra folks private PC'er uten at de selv vet dette. De har blitt infisert av spyware/virus og fått programmer lastet ned. Og det er disse programmene som pinger og tester deg hele tiden. Sykt er dette, men desverre så er det slik..

Jeg er over den tiden da jeg syntes det var morro å se loggen til Norton på antall treff jeg hadde og som var blokkert. Nå er lista alt for lang til at jeg synes det er morro.. Tenk hvor god linje jeg ville hatt - hadde det ikke vært for alle som skulle inn på PC'ene mine!! =)

Edit -> fixed some typos

Alrighty. Vink

_________________
Opera er den beste browseren!
 PROFILE | MSN |
 
mocka
Medlem
Medlem


Ble medlem: Jun 12, 2005
Bosted: Asker


Svar med Sitat
spyware doctor er det beste spyware programet jeg har hatt (og jeg har hatt mange).
først hadde jeg spyware hunter, dette er ikke noe å satse på, for når spyware hunter fant 18 spywares, fant spyware doctor 786 spywares!
 PROFILE |
 
$obugten$
"Nykommer"



Ble medlem: Mai 16, 2005


Svar med Sitat
mocka skrev:
spyware doctor er det beste spyware programet jeg har hatt (og jeg har hatt mange).
først hadde jeg spyware hunter, dette er ikke noe å satse på, for når spyware hunter fant 18 spywares, fant spyware doctor 786 spywares!
Jeg er enige med flere av dere: Jeg har hatt utrolig mange forskjellige "spyware" programmer, og det beste jeg noen gang har hatt er AD-aware, programmet er noe for seg selv.

- For det første så er det gratis

- for det andre finner Ad-aware nesten alltid noe som andre programmer ikke finner

- For det tredje så har det alltid holdt pc'en min ren for spywares osv.

Så min mening er at Ad-aware er programmet som gjelder!:D
 PROFILE |
 
To1991La
Medlem
Medlem


Ble medlem: Nov 09, 2004
Bosted: Finnmark


Svar med Sitat
$obugten$ skrev:
mocka skrev:
spyware doctor er det beste spyware programet jeg har hatt (og jeg har hatt mange).
først hadde jeg spyware hunter, dette er ikke noe å satse på, for når spyware hunter fant 18 spywares, fant spyware doctor 786 spywares!
Jeg er enige med flere av dere: Jeg har hatt utrolig mange forskjellige "spyware" programmer, og det beste jeg noen gang har hatt er AD-aware, programmet er noe for seg selv.

- For det første så er det gratis

- for det andre finner Ad-aware nesten alltid noe som andre programmer ikke finner

- For det tredje så har det alltid holdt pc'en min ren for spywares osv.

Så min mening er at Ad-aware er programmet som gjelder!:D
Ad-Aware er det beste ja, mener jeg også. Men jeg har oppdaget at den ikke finner alt, F.eks DSO eksploit. Jeg mener at vis du skal ha en spyware fri data bør du både ha Ad-aware og Spybot S&D, for det Ad-aware ikke finner, finner Spybot. Jeg hadde selv en gang DSO exploit på datan. Men ad-aware klarte ikke å oppdage den. Men så installerte jeg Spybot og den fant ut at jeg hadde det på datan min. Så det jeg sa tidligere at man bør ha både ad-ware og spybot mener nu ialle fall jeg. Er det noen andre som mener det samme eller har andre meninger?

_________________
 PROFILE | EMAIL | WWW |
 
$obugten$
"Nykommer"



Ble medlem: Mai 16, 2005


Svar med Sitat
To1991La skrev:
$obugten$ skrev:
mocka skrev:
spyware doctor er det beste spyware programet jeg har hatt (og jeg har hatt mange).
først hadde jeg spyware hunter, dette er ikke noe å satse på, for når spyware hunter fant 18 spywares, fant spyware doctor 786 spywares!
Jeg er enige med flere av dere: Jeg har hatt utrolig mange forskjellige "spyware" programmer, og det beste jeg noen gang har hatt er AD-aware, programmet er noe for seg selv.

- For det første så er det gratis

- for det andre finner Ad-aware nesten alltid noe som andre programmer ikke finner

- For det tredje så har det alltid holdt pc'en min ren for spywares osv.

Så min mening er at Ad-aware er programmet som gjelder!:D
Ad-Aware er det beste ja, mener jeg også. Men jeg har oppdaget at den ikke finner alt, F.eks DSO eksploit. Jeg mener at vis du skal ha en spyware fri data bør du både ha Ad-aware og Spybot S&D, for det Ad-aware ikke finner, finner Spybot. Jeg hadde selv en gang DSO exploit på datan. Men ad-aware klarte ikke å oppdage den. Men så installerte jeg Spybot og den fant ut at jeg hadde det på datan min. Så det jeg sa tidligere at man bør ha både ad-ware og spybot mener nu ialle fall jeg. Er det noen andre som mener det samme eller har andre meninger?
Bra du er enig med meg! Jeg har ikke vært borti det problemet du har hatt tidligere, men jeg er sikker på at du har rett. Takk for hjelpen, nå vet jeg hva jeg skal gjøre hvis jeg får DSO exploit på pc'en:D

Ad-aware og Spybot S&D er de beste programmene.

----------------------------------------------------
Men hva synte dere om Photoshop? hvilket er best? 7.0? CS? CS2?
Gi noen grunner hvorfor dere syntes det.
Jeg har selv photoshop CS, og er kjempe fornøyd med det programmet!
 PROFILE |
 
Skoony
Medlem
Medlem


Ble medlem: Nov 03, 2003
Bosted: Trondheim


Svar med Sitat
To1991La skrev:
Ad-Aware er det beste ja, mener jeg også. Men jeg har oppdaget at den ikke finner alt, F.eks DSO eksploit. Jeg mener at vis du skal ha en spyware fri data bør du både ha Ad-aware og Spybot S&D, for det Ad-aware ikke finner, finner Spybot. Jeg hadde selv en gang DSO exploit på datan. Men ad-aware klarte ikke å oppdage den. Men så installerte jeg Spybot og den fant ut at jeg hadde det på datan min. Så det jeg sa tidligere at man bør ha både ad-ware og spybot mener nu ialle fall jeg. Er det noen andre som mener det samme eller har andre meninger?

Ehm. DSO Exploit (som SpyBot oppdager) er Ad-Aware.

_________________
Opera er den beste browseren!
 PROFILE | MSN |
 Re: Spørsmål ang. antispywareprogrammer og bran
samene
Medlem
Medlem


Ble medlem: Des 08, 2004
Bosted: Bergen


Svar med Sitat
Skoony skrev:
Jeg har lenge hatt Ad-Aware og Spybot, men i det siste har jeg også installert Microsoft AntiSpyware og Spyware Doctor.

Spørsmål 1:
Hvordan er det mulig å bli så freidige som Spyware Doctor-skaperne? "Hehe lolz vi finner virus, men du må betale for å fjerne det"?

....Ett salgstriks er det, men utviklerene av programmet er da grei nok til å si hva som er gale med maskinen din.

Skoony skrev:

Spørsmål 2:
Hver av spywarefjerneprogrammene jeg har, finner nye ting som den andre ikke finner. Hvorfor er det sånn? Blir jeg nødt til å installere hver anti-ting som kommer ut for å være spyware-fri?

..det er forskjell på adware, spyware, trojaner og virus. Noen programmer prøver å ta en av de nevnte, andre prøver å ta flere. Hvis man holder seg til en populær variant av hver kategori er man trygg nok. De beste programmene finner man når man får skikkelig styggedom på pc'en.


Skoony skrev:

Spørsmål 3:
Jeg har også ZoneAlarm, og på bare noen uker har den gitt følgende info:

Sitere::
Blocked Intrusions
6103 Intrusions have been blocked since install
928 of those have been high-rated

Inbound Protection
The firewall has blocked 6104 access attempts

Er ikke disse tallene alarmerende høye? Er det noen som konstant prøver å hacke meg?


....Vet ikke om det er noen som hacker deg (heller tvilsomt), men det kan virke som om du har noe virus,trojan... som prøver å komme seg på nett men blir blokket av zonealarm.

Skoony skrev:


Takk for at du tok deg tid.




...bare hyggelig Smil

_________________
djbollocks.iscool.net
 PROFILE |
 
Skoony
Medlem
Medlem


Ble medlem: Nov 03, 2003
Bosted: Trondheim


Svar med Sitat
Aw, beklager for sent svar men sjekket først topicet nå.
Nei, jeg er dønn sikker på at jeg ikke har virus, laster sjeldent ned tvilsomme saker og ting, og kjører ofte virusscan.

Jojo, Spyware Doctor sier hva som er galt, men det hjelper jo ikke såfremt de ikke fjerner problemene. Rekke tunge

_________________
Opera er den beste browseren!
 PROFILE | MSN |
Svar på Emne

Spørsmål ang. antispywareprogrammer og brannmur
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan ikke legge til filer i dette forumet
Du kan laste ned filer fra dette forumet
Alle klokkeslett er GMT +1 Time  
Side 1 av 1  



  
Gå til:  



 
   Toggle Content XP-Verktøy
 Meny Nettverk Sikkerhet Oppdateringer Søk & Support

   Toggle Content Reklame
- Blekkpatroner
- Timelapse Video




   Toggle Content Annonse




Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy


ITpro TechNett Om TechNett